Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

różnica pomiędzy silniakmi BSE i BFQ

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • różnica pomiędzy silniakmi BSE i BFQ

    Hotrain, kazdy brand ma swoja "specyfike"... Pare razy spotkalem Pirellki pekniete w rowku (nie pisze tu o oponie ciezarowej, gdzie sporo brandow tak ma), po 2, czy 3 sezonach uzytkowania.
    No i Semperit oficjalnie nie jest marka budzetowa, tylko srodka, grupa Conti, rownowazna z Uniroyalem...

  • #2
    różnica pomiędzy silniakmi BSE i BFQ

    Witam,

    Jaka jest różnica pomiędzy silnikami z oznaczeniem BSE i BFQ?

    Komentarz


    • #3
      Marka Kod Moc Poj. Cyl. Rozpocz. Zakoń. Model Typ
      Skoda BFQ 102 1.6 4 4/2002 12/2010 Skoda Octavia PB EU4
      Skoda BSE 102 1.6 4 11/2008 6/2013 Skoda Octavia PB
      Skoda BSE 102 1.6 4 5/2005 10/2008 Skoda Octavia PB EU-4
      Skoda BSE 102 1.6 4 5/2009 6/2013 Skoda Octavia PB RUSSLAND
      Diagnostyka komputerowa samochodów - Poznań i okolice

      Komentarz


      • #4
        Rozumiem, że poza datą produkcji i normami EURO, niczym nie powinny się różnić?

        Komentarz


        • #5
          Zamieszczone przez sauron80
          Rozumiem, że poza datą produkcji i normami EURO, niczym nie powinny się różnić?
          Nie no chyba się trochę różnią bo były produkowane również w tym samym czasie a różnią się oznaczeniami np.:
          Skoda BFQ 102 1.6 4 4/2002 12/2010 Skoda Octavia PB EU4
          Skoda BSE 102 1.6 4 5/2005 10/2008 Skoda Octavia PB EU-4
          Pozdrawiam,
          Jaroslav92525

          -----------------------
          VAG ECONOMY czyli Skoda 1.6 MPI z LPG :-)

          Komentarz


          • #6
            Zamieszczone przez Jaroslav92525
            Nie no chyba się trochę różnią bo były produkowane również w tym samym czasie a różnią się oznaczeniami
            Produkowane były w tym samym czasie ale bfq wkładali do OI (tour), a bse do OII.
            Różnice w samym silniku są raczej bardzo znikome. Mam bfq w Octavi i bse w Golfie, nie doszukałem się żadnej istotnej zmiany.
            Największa różnica i to bardzo odczuwalna to skrzynia biegów jaką do nich dokładali. Do bfq dawali DUU, która potrafiła niektórych bardzo wkurzyć nawet w nowym aucie. Do bse była inna (nie znam oznaczenia w O2, w golfie chyba LVN) i działa bez zarzutu.
            Octavia Tour Ice+ 1.6Mpi
            Octavia 2 Elegance 1.8TSI

            Komentarz


            • #7
              Zamieszczone przez tom007
              Do bse była inna (nie znam oznaczenia w O2, w golfie chyba LVN) i działa bez zarzutu.
              OII Tour - jest LVN.
              OII sprzedana


              Następca dużej czarnej - Mała czarna MC 1Z1Z

              Komentarz


              • #8
                kapi, w OII 1.6 BSE (nie tylko tourach) są w "LVN". W OI 1.6 BFQ (i wcześniejszych) jest gorsza, jak zauważyli przedmówcy. Niby już poprawiona względem tych połączonych z wcześniejszym silnikiem 1.6 AKL, ale też potrafi się sypnąć.

                Komentarz


                • #9
                  Przyklejam się do wątku gdyż chcę podzielić się informacjami w temacie 1.6 BSE i BSF.

                  Jakiś czas temu, dzięki wskazówkom i pomocy kolegów z formu OCP, przybrałem się do zdjęcia głowicy w moim szkodniku. Miałem fabrycznie wstawiony 1.6i BSE + LPG.
                  Wywalały bledy na 2 i 3 cylindrze. Po zdjęciu głowicy okazało się że padła uszczelka głowicy, ale do układu smarowani dostał się także płyn chłodniczy (kaszanka). Po przeliczeniu kosztów naprawy regeneracji (około 1.5/2.0 tysia), zacząłem szukać całego gołego słupka.
                  Znalazłem dobra ofertę na BSF z minimalnym przebiegiem (auto powypadkowe).
                  Niestety nikt nie potrafił wskazać faktycznych różnic. Pomimo to zaryzykowałem :twisted:

                  Po kilku dniach oczekiwania na silnik, przyszedł moment "prawdy".
                  Zewnętrznie różnic widać nie było. Silnik czysty jak z fabryki, zero nagaru itd.

                  Jak to zwykle bywa, wyszło w praniu a raczej przekładaniu.

                  Reasumując po zakończonej operacji różnice pomiędzy BSE i BSF są dwie:

                  - w głowicy BSE są otwory pod montaż mechanicznego zaworu EGR, natomiast brak ich w BSF (stąd różnica w normach UE spalania);
                  - w misce olejowej BSE jest miejsce na czujnik oleju, w BSF go brak;

                  Stary zawór przykręciłem, jest poprostu jakby zaślepiony. Na mocy różnicy nie odczuwam. Na luzie często zwłaszcza w chłodniejsze dni, "paruje" z rury wydechowej. To zapewne ze względu na nie przetworzone powtórnie spaliny przez zawór EGR.

                  Niestety jeden z problemów z przed wymiany pozostał - może ktoś coś mądrego doradzi....

                  Co kilka kilometrów, bez znaczenie na temperature silnika, pojawia się w czasie jazdy szarpnięcie. Dzieje się tak zarówno na PB jak i LPG. Błędów brak.
                  Filtry nowe, świece nowe. Zastanawiam się nad przełożeniem cewki z modułem zapłonowym i przewodami. Niestety nie mam "chętnego" na doświadczenie, a elementy elektryczne wzięte z hurtowni, nie podlegaja zwrotom.

                  Macie jakieś dodatkowe sugestje :?:

                  Komentarz

                  POWRÓT NA GÓRĘ
                  Pracuję...
                  X